maandag 9 maart 2015

Mega- kast

Een 15-tal jaren geleden kreeg ik een kast van mijn vader. Het was een grote kast in kerselaar(225 breed op 228 hoog). In de boerderij waar ik toen woonde pastte ze, maar in de bel-etage waar ik nadien woonde kon ze nergens staan, geen enkele muur was groot genoeg. Ook hier pastte ze niet voor de verbouwing. Ze was eerst naturel gevernist, nadien wengé om bij mijn Indische tafel te passen.




Inmiddels stond de kast al meer dan 10 jaar in de werkplaats van mij vader gestald. Ik schilderde ze nu nog een keer, deze keer in krijtverf en haalde de bovenste deurtjes eruit. Op deze manier is er nu plaats voor wat decoratie. De muur erachter is geschilderd met kalkverf in de kleur Celadon, de rechtse muur in de kleur Veneto. Zoals je kan zien staan er nog geen plintjes en boven de kast hangt de stroomdraad klaar voor een lichtpunt.

2 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, zo kun je inderdaad leuke spulletjes kwijt in je kast.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. héél mooie kast met prachtige spulletjes erin...
    héél fijne week nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen